Kdo jsem?
Původně jsem rozepsal tento představovací článek trochu obšírněji, takže by to vyšlo pomalu na menší román. Ten by u nového blogu ale asi málokdo četl, takže jsem jej notně zredukoval a podrobnosti toho, jak jsem se vůbec dostal k návrhu webu a dalším věcem, které mě nyní živí a hlavně baví, si nechám na samostatný příspěvek někdy v budoucnu. Pokud vás přesto zajímá, kdo za tímto blogem stojí, tak se neváhejte podívat.
Proč jsem začal psát blog?
Protože jsem nabyl dojmu, že už konečně něco o grafice, webu nebo jeho uživatelích vím, a že mohu tyto nabyté vědomosti začít předávat dál všem, kteří o to budou mít zájem. Protože tím, že dáváte veřejně najevo svůj názor a pohled na svět, tak k sobě začnete přitahovat stejně smýšlející lidi. Protože si myslím, že je tu vždy dost témat, která lze popsat a veřejně diskutovat. Protože už dávno nejsem jen grafik, ale málokdo to o mě skutečně ví.
Neméně podstatný je fakt, že dokud nezačnete jako odborník publikovat, tak pro většinu lidí vlastně ani neexistujete. Být dobrý totiž často nestačí. Že jste dobří musíte všem okolo dát jasně a stručně najevo. Takže sice leccos umím a mnoho toho vím, ale jen velmi stěží se to dozví potencionální klient, nebo jiný profesionál, který k sobě hledá spolupracovníka.
Jaké jsou moje plány?
Plány mám již delší dobu v hlavě hezky srovnané, v obrysech načrtnuté a v Evernote zaznamenané. Nezbývá tedy, než jít krok za krokem a jednotlivé body mého ďábelského seznamu uskutečňovat. Hodlám však o těchto bodech hlavně dopodrobna psát. Čím více detailů, čím více souvislostí, tím lépe. Začnu u redesignu svého loga, vizitek a už notně zastaralého a neaktualizovaného portfolia. Hned o tom samozřejmě napíšu článek, aby bylo vidět, jak a proč to dělám. K čemu jsou potřeba jaká data a jak je správně utřídit, co vše nesmí dobrý designer při své práci opomenout, nebo co naopak nemusí řešit vůbec.
Tento přístup může být zajímavý jednak pro nováčky v oboru, ale rozkrytím svých myšlenkových pochodů a profesních postupů, bych rád oslovil také širokou obec amatérů a klientů, kteří díky tomu mohou získat povědomí, jak vypadá správné zadání například pro tvorbu webu, nebo jaký proces stojí za vytvořením kvalitní a hlavně funkční grafiky.
Notnou inspirací je mi v tomhle už dlouho John Vanhara a jeho skvělý blog, kde se bez nějakých velkých tajností pravidelně dělí o své zážitky, pracovní plány a pěkný kus svých vizí i business plánů. To samo o sobě je pro našince přesný opak toho, co tu vídá pravidelně okolo sebe. Tajnosti, tajnosti a zase tajnosti.
Jaký bude první krok?
Úplně první kroky mám již zdárně za sebou. Vytyčil jsem si svou cestu, napsal jsem tento článek, nainstaloval a lehce upravil WordPress šablonu blogu a lehce poladil Google Analytics pro sledování základních parametrů návštěvnosti. Že je to málo? Pro někoho možná, ale já tvrdím, že ten první krok bývá nejtěžší. Protože děláte-li něco sami pro sebe, bývá to z mnoha důvodů mnohem složitější, než když to samé děláte pro druhé.
Jako další se tedy můžete těšit na příspěvek o tom, co mě vedlo k redesignu svého osobního loga, co od toho očekávám, jak a kde budu hledat inspiraci, nebo třeba jaké podklady si dám dohromady, než vůbec sáhnu na myš, klávesnici a než zapnu kreslicí program.
Něco na závěr?
Na závěr můžu snad jen slíbit, že tenhle blogpost nezůstane pouhým zvěstovatelem příchodu něčeho nového, ale že zde budou časem přibývat i další články, nejen z mého pracovního života.
No tak hura, plapolame nedockavosti.
Palec nahoru za odhodlání a uskutečnění prvního kroku Těším se na další příspěvky!
… přidal Tvůj blog do svého RSS